سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه شهر رشت؛
خطر فتنه برای یک ملت از خطر حمله نظامی بزرگتر است

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری امروز، ۷ دی در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه شهر رشت با اشاره به حماسه آفرینی مردم کشور در ۹ دی و مردم گیلان در ۸ دی سال ۸۸ علیه فتنه گران، اظهار کرد: نیازمند واکاوی ابعاد فتنه ۸۸ هستیم.
وی با بیان اینکه در آیات و روایات خطر فتنه برای یک ملت و مملکت و دین از خطر حمله نظامی و مسلحانه بیشتر و شدیدتر و بزرگتر است، افزود: حمله مسلحانه سبب می شود که فرد یا افرادی زندگی دنیوی خودشان را از دست بدهند، اما فتنه با آن مشخصه هایی که دارد می تواند دنیا و آخرت یک ملت و ملت ها را نابود کند و لذا به فرموده قرآن «والفتنه أشدّ من القتل».
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گیلان با اشاره به تاکید اسلام بر برخورد شدید با فتنه گران، تصریح کرد: هر نوع تجمع و اعتراض و انتقادی فتنه نیست و نمی توان هر مخالفتی را فتنه گری نامید. در مقابل یک حکومت و جریان سیاسی سه جریان دیگر قرار دارند که شامل جریان موافق، جریان مخالف و جریان معاند است.
حجت الاسلام اشکوری جریان مخالف را در عرصه های سیاسی و اعتقادی دانست و بیان کرد: اسلام مخالفان را به رسمیت می شناسد و دنبال سرکوب این جریان نیست، زیرا گاهی مخالفان، دین ما را قبول ندارند، اما ایرانی و مورد احترام و قانون مند هستند و برای دفاع از کشور شهید داده اند؛ حتی اقلیت های دینی و مذهبی نیز به رسمیت شناخته می شوند و در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند، اما طبق فرموده قرآن باید با مخالف معاند محارب که فتنه گر است، برخورد کرد.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نخستین بار عبارت فتنه را برای آشوب های سال ۸۸ به کار بردند، گفت: تمام آثار فتنه در حوادث سال ۸۸ وجود داشت. یکی از آثار و شاخص های فتنه، مخفیانه بودن است، در حالی که جنگ مسلحانه مخفی نیست و سر و صدا دارد، اما در فتنه باطل را با شعار حق بیان می کنند.
این فعال سیاسی، با بیان اینکه فتنه مانند شب تاریک است، ادامه داد: فتنه از راه های پنهان می آید و در خانه و محل کار و شهر و... نفوذ می کند.
وی دومین شاخص فتنه را هدایت و مدیریت توسط ناپاکان دانست و تصریح کرد: ظالمان و ستمگران و فاسدان و بی اخلاقان و ناپاکان جامعه از جریان فتنه حمایت می کنند.
حجت الاسلام اشکوری ناکارآمدی یک دولت را یکی از زمینه های خطرناک برای ایجاد فتنه و فتنه گری دانست و خاطرنشان کرد: گرانی، تورم، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، حضور مدیران فتنه گر و ناکارآمد در راس امور و... موجب ایجاد نارضایتی در مردم می شود و از همین نارضایتی هاست که فتنه گر به وجود می آید.
وی با بیان اینکه جریان فتنه در طول تاریخ به اسلام و قرآن و دین ضربه زده است، عنوان کرد: همین جریان فتنه بود که حکومت امیرالمومنین علی(ع) را به معاویه سپرد و صلح را بر امام حسن(ع) تحمیل کرد؛ نه حمله نظامی.
حجت الاسلام اشکوری گمراه کردن خواص مقاوم و خوش سابقه و متدین را از ویژگی های فتنه دانست و متذکر شد: فتنه رجال و نخبگان سیاسی را به فتنه گری می کشاند و شاهد همراهی برخی از یاران و نزدیکان امام با جریان فتنه بودیم که مردم را به اشتباه انداخت.
این فعال سیاسی، سقوط حکومت بشار اسد را نیز از نوع فتنه و نفوذ دانست و تاکید کرد: سوریه را تحریم اقتصادی و در میان نظامیان آن نفوذ کردند؛ اسد به قول های سران عرب باور داشت و بسیج عمومی را تعطیل کرد و لذا شاهد عقب نشینی نیروهای دولتی بودیم؛ البته فتنه مقدمه حمله نظامی است.
وی با اشاره به حضور مدیران ناکارآمد و غرب گرا و لیبرالیست دولت روحانی در دولت جدید، اضافه کرد: رئیس جمهور در حلقه فتنه گران قرار گرفته؛ افرادی که در گذشته ناکارآمدی خودشان را نشان داده اند اکنون در دولت هستند. این در حالی است که امام راحل فرمودند فتنهگران را از مملکت خارج کنید.
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گیلان قدرت نظامی ایران را یادآور شد و بیان کرد: ما در بعد نظامی آنقدر قوی هستیم که به لطف خدا هیچ حمله نظامی نمی تواند علیه کشور ایجاد شود. در دوران دفاع مقدس که قوی نبودیم در برابر همه جهان ایستادیم و پیروز شدیم و امروز قدرت جهانی هستیم اما فتنه خطرناک است و تا فتنه گران غرب گرا هستند، اجازه نمیدهند که مملکت آباد شود.
وی با بیان اینکه جریان فتنه گاهی با ناکارآمدی و وابستگی فکری به غرب تعمدا برای مردم مسائل و مشکلات ایجاد می کند تا سازش با آمریکا برای مردم عادی سازی شود، تاکید کرد: این جریان می گویند که حل مشکلات کشور در گرو تسلیم در برابر غرب است.
حجت الاسلام اشکوری در پایان به پیشگامی مردم گیلان در ۸ دی اشاره کرد که یک روز جلوتر از سایر استان ها به میدان آمدند و گفت: یکی از مهمترین ویژگی های مردم حاضر در مراسم هشتم دی سال ۸۸ شناخت نسبت به فتنه و فتنه گران و جدا کردن راه خود از آنان بود.